គោលការណ៍គ្រឹះនៃការណែនាំដែលមានប្រសិទ្ធភាព
ការណែនាំដ៏ល្អមានគោលការណ៍សំខាន់ៗមួយចំនួន។ គោលការណ៍ទាំងនោះគឺមិនខុស ទិន្នន័យទីផ្សារតាមទូរស័ព្ទ គ្នាពីការបង្រៀនឡើយ។ ដូច្នេះការយល់ដឹងពីគោលការណ៍ទាំងនេះគឺចាំបាច់។ ម្យ៉ាងវិញទៀត វាជួយឱ្យអ្នកមានទិសដៅច្បាស់លាស់។ គោលការណ៍ទីមួយគឺភាពច្បាស់លាស់។ ម្យ៉ាងវិញទៀត គោលការណ៍ទីពីរគឺភាពសាមញ្ញ។ គោលការណ៍ទីបីគឺការប្រើប្រាស់ឧទាហរណ៍។ ដូច្នេះយើងនឹងពន្យល់ពីគោលការណ៍ទាំងនេះបន្ថែមទៀត។
ជំហានទី ១៖ ស្វែងយល់ពីអ្នកដែលអ្នកត្រូវណែនាំ
មុននឹងចាប់ផ្តើមណែនាំ អ្នកត្រូវស្គាល់អ្នកដែលអ្នកណែនាំ។ តើពួកគេមានចំណេះដឹងកម្រិតណា? តើពួកគេចាប់អារម្មណ៍អ្វី? ដូច្នេះការយល់ដឹងពីពួកគេគឺសំខាន់ណាស់។ វានឹងជួយអ្នកឱ្យប្រើភាសាត្រឹមត្រូវ។ វាក៏ជួយឱ្យអ្នករៀបចំខ្លឹមសារបានល្អផងដែរ។ ឧទាហរណ៍៖ ប្រសិនបើអ្នកណែនាំក្មេងតូចៗ។ អ្នកត្រូវប្រើពាក្យសាមញ្ញៗ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត អ្នកត្រូវប្រើរូបភាពច្រើន។ បើអ្នកណែនាំមនុស្សពេញវ័យ។ អ្នកអាចប្រើពាក្យបច្ចេកទេសបន្តិចបន្តួចបាន។ ប៉ុន្តែត្រូវពន្យល់ពីពាក្យទាំងនោះផង។
រូបភាព ១៖ រូបភាពបង្ហាញពីរង្វង់មួយដែលមាននិមិត្តសញ្ញាខួរក្បាល និងនិមិត្តសញ្ញាបេះដូង។ រង្វង់ទាំងពីរភ្ជាប់គ្នាដោយព្រួញ។ ព្រួញនោះចង្អុលទៅរូបមនុស្សកំពុងស្ដាប់។ រូបភាពនេះតំណាងឱ្យការណែនាំដែលគិតដល់ទាំងគំនិត និងអារម្មណ៍របស់អ្នកស្តាប់។
ជំហានទី ២៖ រៀបចំខ្លឹមសារឱ្យមានលំដាប់លំដោយ
ខ្លឹមសារដែលមានរបៀបរៀបរយគឺងាយស្រួលយល់។ ដូច្នេះមុននឹងណែនាំ អ្នកគួរតែរៀបចំផែនការ។ តើអ្នកគួរចាប់ផ្តើមពីចំណុចណា? តើអ្នកគួរទៅចំណុចណាទៀត? ដូច្នេះអ្នកគួរតែរៀបចំជាជំហានៗ។ ឧទាហរណ៍៖ ជំហានទី ១ ធ្វើអ្វី។ ជំហានទី ២ ធ្វើអ្វី។ ការរៀបចំបែបនេះធ្វើឱ្យអ្នកណែនាំមិនរង្វើល។ វាក៏ជួយឱ្យអ្នកស្តាប់មិនច្របូកច្របល់ផងដែរ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត អ្នកអាចប្រើលេខរៀង ឬចំណុច។ វិធីនេះជួយឱ្យអ្នកស្តាប់ងាយមើល។ ដូច្នេះពួកគេនឹងមិនខកខានព័ត៌មានឡើយ។
ជំហានទី ៣៖ ប្រើភាសាដែលងាយស្រួលយល់
ភាសាគឺជាមធ្យោបាយដ៏សំខាន់។ វាសម្រាប់ទំនាក់ទំនង។ ដូច្នេះអ្នកត្រូវប្រើភាសាដែលងាយយល់។ ត្រូវជៀសវាងពាក្យបច្ចេកទេសពេក។ ត្រូវប្រើពាក្យធម្មតាៗ។ ឧទាហរណ៍៖ ជំនួសឱ្យ "ក្បួនដោះស្រាយ" អ្នកអាចប្រើ "វិធីគិត"។ ម្យ៉ាងវិញទៀត កុំប្រើប្រយោគវែងពេក។ ប្រយោគខ្លីៗគឺងាយយល់។ វាជួយឱ្យអ្នកស្តាប់មិនធុញទ្រាន់។

ជំហានទី ៤៖ ប្រើឧទាហរណ៍ជាក់ស្តែង
ឧទាហរណ៍ជួយឱ្យអ្នកស្តាប់ស្រមៃ។ វាក៏ជួយឱ្យពួកគេយល់កាន់តែច្បាស់។ ដូច្នេះការប្រើឧទាហរណ៍គឺសំខាន់ណាស់។ ឧទាហរណ៍៖ ប្រសិនបើអ្នកណែនាំពីរបៀបសរសេរអត្ថបទ។ អ្នកអាចលើកឧទាហរណ៍អត្ថបទល្អមួយមកបង្ហាញ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត អ្នកអាចបង្ហាញអត្ថបទដែលមិនល្អ។ ការប្រើឧទាហរណ៍ជួយឱ្យអ្នកស្តាប់ឃើញរូបភាពច្បាស់។ ដូច្នេះពួកគេនឹងអាចអនុវត្តបានល្អជាងមុន។
ជំហានទី ៥៖ បញ្ចប់ដោយការសង្ខេប
ការសង្ខេបគឺជាចំណុចចុងក្រោយ។ វាជួយឱ្យអ្នកស្តាប់នឹកឃើញឡើងវិញ។ ដូច្នេះអ្នកគួរតែសង្ខេបចំណុចសំខាន់ៗ។ អ្នកអាចសង្ខេបជាចំណុចខ្លីៗ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត អ្នកអាចសង្ខេបជាប្រយោគសាមញ្ញៗ។ ការសង្ខេបធ្វើឱ្យអ្នកស្តាប់ចងចាំបានយូរ។ ដូច្នេះការណែនាំរបស់អ្នកនឹងមានប្រសិទ្ធភាព។
រូបភាព ២៖ រូបភាពបង្ហាញពីដៃមនុស្សកំពុងតម្រៀបក្រដាស។ នៅលើក្រដាសនីមួយៗមានរូបភាពតំណាងឱ្យជំហាននៃការណែនាំ៖ ក្រដាសទី ១ មានរូបមនុស្សតំណាងឱ្យអ្នកស្តាប់, ក្រដាសទី ២ មានរូបផែនទីតំណាងឱ្យការរៀបចំ, ក្រដាសទី ៣ មានរូបប៉េងប៉ោងសន្ទនាតំណាងឱ្យការប្រើភាសា, និងក្រដាសទី ៤ មានរូបសៀវភៅតំណាងឱ្យការសង្ខេប។ រូបភាពនេះតំណាងឱ្យដំណើរការណែនាំដែលមានរបៀបរៀបរយ។